Vilkår og betingelser

VILKÅR OG BETINGELSER
Ved at afgive en ordre hos Dreadshop accepterer du vores vilkår og betingelser. Hvis du modtager varer, du ikke har bestilt, skal du informere Dreadshop. Eventuelle fejl i dine oplysningerne skal straks meldes til Dreadshop.

DEFINITIONER
1.1. Den sælgende part er Dreadshop, herefter kaldet Dreadshop, dette selskab er en del af Dreads & Braids, beliggende i Roelofarendsveen Holland.
1.2. Ved kunde forstås: den person, på hvis vegne og regning Dreadshop leverer varer og/eller leverer serviceydelser.
1.3 Fjernsalg: en aftale, hvorefter en erhvervsdrivende anvender en organiseret system for fjernsalg af produkter og / eller tjenesteydelser ved fjernsalg , gør udelukkende brug af  en eller flere former for fjern kommunikations frem til og med det tidspunkt, hvor kontrakten er indgået.
1.4 Teknologi til fjernkommunikation: et middel, der kan bruges til at indgå en kontrakt, uden at forbrugeren og forhandler samtidigt er i samme rum.
1.5 Fortrydelses Periode: den periode, hvor forbrugeren kan udøve sin fortrydelsesret.
1.6 Fortrydelsesret: muligheden for forbrugeren at annullere den indgåedet aftale indenfor et given tidsrum. 

DREADSHOP
2.1 Dreadshop er en del af Dreads & Braids og er beliggende på: Lasso-Zuid 15B i Roelofarendsveen, Holland.
2.2 Handelskammer. 34.209.391, Momsnr . 1751.45.799.B01
2.3 Vi kan kontaktes på telefon mandag t.o.m. fredag fra 8.45 til 12.30 på +31713018107. Kontakt per mail via orders@dreadshop.dk eller info@dreadshop.dk


ANVENDELSE
3.1. Disse betingelser gælder for alle tilbud, ordrer, leverancer, samt accept og deraf følgende levering og aktiviteter Dreadshop.

ÆNDRINGER
4.1. Ændringer til kontrakten og variationer af disse vilkår og betingelser er kun gyldig, hvis de både Dreadshop og kunden har accepteret disse via e-mail.

PRISER OG BETALING
5.1 Alle priser er inklusive moms.
5.2 Betaling i forvejen via bankoverførsel eller kreditkort eller Paypal.
5.3 Betaling af den aftalte pris skal ske indenfor 5 arbejdsdage efter ordreafgivelse.
5.4 Hvis vi ikke har modtaget betaling inden 5 dage efter orderen er bestilt, vil ordren blive slettet.

LEVERING
6.1 Efter modtaget betaling, vil produkterne blive sendt så hurtigt som muligt (max 3 arbejdsdage) via TNT post. Ved special ordre kan det  tage længere tid,  dette aftales mellem Dreadshop og kunde.
6.2 Dreadshop tager intet ansvar for ordre fragtfirmaet har mistet. Dreadshop er ikke ansvarlig for erstatning ved forsinket eller mistet leverence fra fragtfirmaets side..
6.3 Kunden skal angive  ordrenummer  ved betaling via bankoverførsel
6.4 Dreadshop stræber efter at have så mange produkter som muligt på lager, men det forekommer at vare er udsolgt/restordre, Dreashop vil informere  kunden via e-mail hvis dette opstår.. Hvis produktet ikke længere findes i Dreadshops sortiment, og kunden ikke ønsker et andet produkt i stedet, vil beløbet for det købte produkt blive refunderet indenfor 10 arbejdsdage. Dreadshop vil informere kunden omkring dette.
6.5 Mange af vores produkter er håndlavet. Tykkelse, længde og vægt kan i mindre grad afvige fra beskrivelsen på hjemmesiden.
6.6 Dreadshop er ikke ansvarlig for skat og afgifter ved import i lande udenfor EU.
Når du bestiller fra lande udenfor EU, skal du oplyse om du har nogen forpligtigelser ved import af vores produkter.

FORCE MAJEURE
7.1 Force majeure på vegne af Dreadshop eksisterer hvis der skulle opstå brand, vandskade, oversvømmelse eller invalidering. Alt ovenstående gælder lige meget for både Dreadshop, dennes leverandører samt opbevaring under transport af produkter/materialer under og udenfor Dreadshops kontrol.
7.2 Hvis leveringen er forsinket med mere end 1 måned på grund af Force majeure, kan ordren blive annulleret. I dette tilfælde vil Dreadshop refundere hele beløbet til kunden.

ANNULLERING?RETURNERING/OMBYTNING
8.1 Kunden har mulighed til at annullere sit køb inden 7 hverdage uden grund.
8.2 Efter modtagelsen af varer fra Dreadshop, har kunden 30 dage til at returnere produktet.
8.3 Special ordre som cyber og dreadfalls KAN IKKE returneres og falder uden for fortrydelsesretten.
8.4 Returnering/ombytning af produkte skal opfylde følgende vilkår:

  • Produktet er ubrugte og i den orginale indpakning
  • Kopi af kvittering eller pakkeseddel inkluderet
  • Inden 30 dage efter modtagelse af ordren
  • Returformular udfyldt og lagt ved
  • Kunden betaler fragten for returpakken
  • Ved ombytning af produkter skal kunden betale porto/fragt for den nye leverence

8.5 Leverings omkostninger for returnering betales af kunden.
8.6 Ved returninger af  vare, vil Dreadshop tilbageføre beløbet til kunden indenfor 10 hverdage.
8.7 Returneres en ordre til Dreadshop p.g.a. forkert information givet af kunden ved bestilling, er Dreadshop ikke forpligtet til at refundere forsendelses omkostningerne.

DREADSHOPS TILBUD OG RABATTER
9.1 Dreadshop har til tider forskellige  tilbud og kampagner, hvor kunden kan gøre brug af koder for at opnå rabatten.
9.2 Det er kun muligt at gøre brug af en kode pr. ordre. Hvis der gøres brug af flere koder på en ordre vil Dreadshop annullere ordren og refundere beløbet til kunden.

SKADET OG MIDSTET FORSENDELSE
10.1 Alle produkter bestilt fra Dreadshop er består af en såkaldt “Forsendelses-kontrakt”. Dreadshops ansvar for den bestiltet vare ophøre når varen udleveres fragtfirmaet. Alle erstatningskrav for skader eller forsvundne varer vil blive videresendt til det relevante fragtfirma. Skulle din ordre være skadet eller forsvundet, kontakt Dreadshop, så vi kan hjælpe dig videre i processen.

ANSVARSFRASKRIVELSE, JURISDIKTION, ÆNDRINGER    
11.1 Dreadshop garantere ikke for oprigtigheden af indhold, materialer og produkter viste på hjemmesiden. Brug af hjemmesiden er på kundens eget ansvar.
11.2 Dreadshop kan ikke garantere at e-mails eller andre kommunikations metoder som stammer fra disse websider er fri fra virus eller anden malware. Dreadshop er ikke ansvarlig for tab af enhver art der måtte forekomme ved brug af vores hjemmeside.
11.3 Ved at besøge Dreadshops hjemmeside acceptere du samtidig også disse vilkår og betingelser.
11.4 Dreadshop forbeholder sig til en hver tid at ændre disse vilkår og betingelser.

KLAGER
12.1 Klager som omhandler udførelsen af kontrakten skal rettes mod Dreadshop så snart kunden opdager en fejl, og skal beskrives tydeligt. Klager sendes via -mail på e-mail: info@dreadshop.dk
12.2 Klager lavet til Dreadshop vil blive besvaret inden en periode på 10 hverdage fra modtagelse  af klagen. Skulle en klage behøve en længere behandlingstid, vil Dreadshop give et svar på modtagelsen af klagen indenfor 10 hverdage, og en indikation på hvornår kunden kan forvente et mere detaljeret svar.
12.3 Retuneres et produkt pga. en klage, skal dette gøres indenfor 7 hverdage efter denne aftale ved mindre andet er aftalt. Hvis dette gælder Dreads som har været påsat kundens hoved, skal disse vaskes før de returneres.